Selamat Hari Raya


Assalammualaikum w.b.t
Bulan Ramadan telahpun berlalu
Sedih kerana tidak banyak amalan yang dapat dilakukan sepanjang bulan Ramadan disebabkan kesihatan yang tidak memuaskan. Saya berdoa agar berpeluang bertemu dengan Ramadan akan datang supaya saya dapat melakukan banyak amalan.

Raya ini merupakan raya pertama saya bersama suami.
Selama seminggu kami beraya di Tok Pulau Perlis.
Raya pertama saya membantu ibu mertua di dapur bagi menyiapkan juadah untuk tetamu yang datang ke rumah.
Raya kedua pula, keluarga sibuk beraya di rumah saudara-saudara di sekitar Perlis dan Kedah.
Raya seterusnya ula, saya dan suami ke Jitra untukberaya di rumah Kak Aisyah iaitu rakan setugas suami di sekolah.

Saya gembira apabila berada di Perlis.
Perlis tidaklah seperti di Kuala Lumpur. Walaupun jalan utama di Perlis kebanyakkannya ialah jalan raya satu barisan bagi satu hala, tetapi keadaan ini lebih baik daripada kesesakan di Kuala Lumpur walaupun jalan mempunyai banyak barisan kereta bagi satu hala.
Tempat yang tidak akan saya lepaskan untuk pergi ialah Radix Chicken House dan Radix Fried Chicken. Kedai makan ini konsepnya seperti Kentucky Fried Chicken (KFC) tetapi menggunakan ayam organik yang dibela sendiri dibawah Syarikat HPA.
HPA juga turt mengembangkan perniagaannya dengan membuka pelbagai jenis kedai makan,kedai dobi, hotel dan kedai baju di sekitar Kedah dan Perlis.
Semoga HPA terus berkembang.

Akhir sekali, sayaa dan suami ingin mengucapkan Selamat Hari Raya.
Saya memohon kemaafan atas segala kekhilafan dan kesalahan dalam sedar ataupun tidak sedar kepada semua yang mengenali saya.

1 comments:

IamNAZA said...

Ckg..RFC kt shahab perdana alor star eh?

Post a Comment


up