Cenderamata Pandu Puteri

Assalammualaikum wbt

Pagi ini saya akan menghadiri Taklimat Pengawasan SPM dan kemudian bergegas ke Rumah Pandu Puteri Selangor untuk menyertai Kontigen Selangor ke Perkhemahan Pandu Puteri Peringkat Kebangsaan di Melaka sehingga 5 November 2012. Pada 5 November saya juga perlu bergegas untuk menjadi Pengawas SPM. Sangat penat.
Hampir 400 Pandu Puteri daripada seluruh Malaysia akan menyertai perkhemahan yang diadakan di Tapak Perkhemahan Pengakap Puan Tan Chay Yan, Melaka.
Sekolah saya mengantar 6 orang Pandu Puteri, Pn. Jasmine dipilih sebagai Ketua Kontigen Selangor A dan saya pula Juru Pertolongan Cemas Kontigen A. 
Saya membantu ketua Kontigen saya untuk menyediakan cenderamata bagi sesi pertukaran cenderamata dengan Pandu Puteri dari negeri lain. 


Sebanyak 400 keping cenderamata perlu disiapkan. Alhamdulillah sekumpulan pelajar Tingkatan 3 membantu saya melengkapkan tugasan ini.

Bagi cenderamata daripada Kontigen Selangor, saya hanya membuat cenderamata yang ringkas. 
Apa yang kami buat hanyalah proses mengunting, tampal dan cop. 
Proses mengecop huruf sangat rumit. Lebih-lebih lagi perlu melakukannya untuk 400 keping.







Sangat ringkas dan diharap sesiapan yang mendapatnya gembira. 
terima kasih kepada pelajar Tingkatan 3 yang telah bersusah payah datang ke sekolah untuk membantu saya.
=)
Terima kasih kepada Izyan, Firzanah, Fatimah, Syazwani Hashim, Syazwani samsolnizam, Natrah, Aini, Nasiha, Hanifah dan Qausar.
Wassalam.

0 comments:

Post a Comment


up