Kerja & Tuesday With Morrie

Assalammualaikum w.b.t
Hari ini saya terasa sejuk dan sangat tengang membuat kerja.
Mungkin sebab puasa atau sebab seseorang itu tiada.
Hahahahhahaha~~~

Hari ini saya melengkapkan Fail Pentaksir Sains. Lega rasanya segala-galanya telah lengkap.
Saya menyambung kerja merekod buku-buku PTS yang telah lama sampai sejak 2 minggu sebelum cuti sekolah yang lalu. ramai pelajar telah mendesak supaya proses buku dipercepatkan kerana buku PTS sememangnya buku pilihan ramai pelajar.


Jadi saya gagahkan diri merekod satu persatu 162 buah buku PTS tersebut. Masih tidak lengkap merekod. Terima kasih kepada Kong Yng Yng yang membantu merekod harga buku dalam Rekod Perolehan Buku. Besok saya masih perlu menyambung merekod buku-buku tersebut.

Sesekali memerhatikan pelajar petang yang datang awal ke sekolah rajin memasuki Pusat Sumber membuatkan hati ini sejuk.

Penat merekod, saya menenangkan fikiran saya dengan membaca sebuah buku terbitan PTS yang juga International Best Seller yang diterjemahkan ke Bahasa Melayu iaitu buku Tuesday With Morrie. Buku ini menceritakan keakraban antara Mitch Abom dengan seorang bekas pensyarah sosiologinya yang bernama Morrie Schwartz dan sedang menunggu hari kematiaanya disebabkan penyakit ALS (amyotrophic lateral sclerosis) iaitu sejenis penyakit saraf.
Keakraban antara sang murid dan sang gurunya telah menjadi sebuah kuliah bagi menghasilkan sebuah 'tesis terakhir' tentang cara bagaimana menjalani hidup sebaik-baiknya.
Saya asyik membaca sehingga meneruskan pembacaan semasa mesyuarat Aset selepas tamat waktu persekolahan sesi pagi.


Saya masih belum menamatkan pembacaan. InsyaAllah saya akan menulis refleksi buku ini!

0 comments:

Post a Comment


up