Pembantu NILAM

Assalammualaikum w.b.t
Hari ini seharian saya bersama 2 orang pelajar saya melengkapkan pengumpulan data NILAM untuk dihantar kepada Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama.
Tidak tahulah jika tiada dua orang pelajar ini, mungkin saya akan mengambil masa seminggu untuk menyempurnakannya.

Di sekolah, saya tidak menggunakan buku NILAM, namun jika ada pelajar yang mahu menggunakan buku NILAM tiada masalah. Sukar bagi memastikan setiap pelajar membeli buku NILAM. Maka, saya mengambil langkah membuat salinan buku tersebut dan meletakkan di almari NILAM. Setiap kali waktu NILAM, guru BM dan BI hanya perlu mengedarkan kertas tersebut seterusnya mengumpulkan kertas tersebut sebelum tamat masa NILAM.

Jadi apabila menggunakan kertas, banyaklah kerja perlu dilakukan. Bayangkan kertas NILAM untuk pelajar bagi satu sekolah perlu dinilai dan direkodkan, sangat penat.

Kertas & fail NILAM

Bersyukur kerana budak dua orang ini sedia membantu menyempurnakan tugas ini di rumah saya.
Jadi, saya perlu memberikan perangsang...iaitu mengorbankan bekalan cokelat yang dibeli di Langkawi dan belanja mereka makan.

Cokelat yang dijadikan makanan perangsang bekerja


Tak sampai 1 hari semua kerja siap!
Dari pukul 10.30 pagi hingga 7.00 malam.
Bersyukur dan gembira.


Sedang sibuk memasukkan data ke dalam komputer.

Terima kasih Cikgu ucapkan kepada kamu berdua.
Terima kasih Allah s.w.t kerana memudahkan jalan saya.

0 comments:

Post a Comment


up