Diserang!!

Assalammualaikum,
akhirnya hari ini saya diserang oleh PKG untuk penggredan PSS.
Kemudian semasa penggredan diserang secara tiba-tiba oleh Pengetua, PK HEM dan 2 orang segak berkot yang merupakan Pegawai dari Jabatan Pelajaran JPS.

Dalam hati : Bagus juga korang datang, PSS tengah kemas dan baru boleh self-renovation dan korang semua termasuk Pengetua dan Pn Tham tak pernah masuk lihat lagi. hahahhahahah...

Kehadiran wakil dari PKG (Pusat Kegiatan Guru) sangat banyak membantu saya dalam pengurusan PSS. Selain memberi gred pada PSS, En. Shahrulnizam banyak memberikan cadangan bernas kepada saya untuk menaiktarafkan PSS sekolah. Terima kasih yang teramat banyak ditujukan kepada beliau. Beliau juga turut berjumpa Pengetua untuk mencadangkan beberapa perkara yang perlu ditambah di PSS. Terima kasih sekali lagi.

Tentang Pegawai dari JPS tiada apa yang nak diceritakan. Mungkin dia saja-saja nak melawat PSS.

Hari ini juga terdapat seorang guru pelajar dari Institut Perguruan di Johor sedang menjalankan ROS (Rancangan Orientasi Sekolah) di sekolah saya. Rancangan Orientasi Sekolah ini suatu program yang wajib dilakukan oleh pelajar guru sebelum menjalani praktikam. Beliau apa yer nama dia...lupa...merupakan pelajar program berkembar Kementerian Pelajaran Malaysia. Beliau 3 tahun belajar di Universiti Nottingham dan 1 tahun belajar pendidikan di tanah air.
Seronok juga dia ada...boleh borak-borak...hahahhaha...dia ini sama macam saya belajar Fizik di Universiti. Bezanya dia belajar Matematik tak peringkat tinggi di Universiti, saya pula belajar tinggi sikitlah sampai 5 semester. Saya tanya belajar Calculus tak? dia cam tak pernah dengar jer benda tu. Hahahah...tapi dia pun senasib seperti saya tidak diizinkan oleh KPM untuk melanjutkan pelajarn ke peringkat Master kerana terikat dengan kontrak penaja.

Saya bakal sibuk dengan beberapa perkara. Iaitu:
1. Menyediakan Kertas Peperiksaan Akhir Fizik & ICTL
2. Pengumpulan Data NILAM (guru NILAM cuti bersalin)
3. Persediaan Perkahwinan
4. Laporan Akhir Tahun Pusat Sumber

Mampu ker buat????

2 comments:

:: i z y a n i e :: said...

hari ni naik library tkejut...
sbb ade pbaharuan..
syabas sha..n also to the helping hands

The Mighty B said...

Wah teacher :0

Post a Comment


up