Penatnya~~

Assalammualaikum wbt,
Penat sungguh hari ini,
Mengemas, mengalihkan rak dan memperbaiki barangan di PSS sungguh memenatkan.
Kredit kepada pengawas PSS yang bertugas pada hari ini.
Aida, Shahidah, Terrisa dan Raja Shamil.
Saya dah ubah kedudukan beberapa rak di PSS.
Tidak terpikir pula nak menangkap gambar PSS tadi. Mungkin terlalu sibuk.

Perubahan yang dilakukan pada hari ini termasuklah:
1. Meletakkan meja diskusi
2. Mengalihkan rak Red Spot
3. Mewujudkan buletin tentang info H1N1
4. Menghias meja dan perabot di PSS
5. Mewujudkan Info Diraja

Fizik...ermmm..insyaAllah pada minggu hadapan saya akan mula mengajar bab HEAT.
Saya berharap sangat saya mampu menghabiskan silibus Fizik.
Pn Ratna sudah mula cuti bersalin dan kemungkinan besar sementara menunggu guru ganti, saya akan mengambil masa sejarah 4A untuk mengajar Fizik. Setiap masa perlu digunakan sebaiknya. Hari ini saya lebih kepada mengajar membuat pengiraan untuk Achimedes' Principle. Dalam bab Forces and Pressure, Achimedes' Principle-lah yang paling rumit dan memerlukan pemahaman serta pengiraan yang memungkinan kesalahan terjadi. Contohnya, saya dapati terdapat beberapa orang pelajar yang membuat kesilapsn semasa menukar unit cm kepada m.
Dan terdapat juga pelajar yang langsung tidak membuat latihan yang saya berikan.
Berlagak pandailah kiranya~~
Nanti dah nak periksa barulah terkinja-kinja nak belajar. memang saya malas nak layan.
Saya juga dapati terdapat beberapa pelajar yang sememangnya jenis malas nak tanya.
Selalunya orang yang sama sahaja akan datang ke saya untuk bertanya soalan yang kurang difahami.
Mungkin yang tidak tanya tu dah tahu. Tetapi saya teramat pasti ramai yang berlagak tahu daripada memang tahu.
Selagi anda-anda tidak cuba menyelesaikannya bagaimana anda tahu anda tahu atau tidak???
Adalah lebih baik kita belajar daripada kesilapan kerana kita akan berusaha untuk tidak melakukan kesilapan yang sama.
Saya jadi penat apabila perlu mengulang perkara yang sama. Bukannya tidak ajar. Kadang-kadang pelajar tidak bertanggungjawab atas pelajaran mereka sendiri. Akhirnya apabila mendapat keputusan yang tidak memberangsangkan pasti mereka akan menyalahkan si pengajar. Kononnya pengajar tidak baguslah...itulah..inilah...orang lain pula yang perlu bertanggungjawab.

EMO pula hari ini. Bagaimanapun, sekurang-kurangnya saya gembira kerana telah menyebarkan ilmu yang Allah pinjamkan kepada saya. Semoga pelajar saya mendapat ilmu itu dan menyebarkannya kepada orang lain pula.
Salam dan selamat malam.

0 comments:

Post a Comment


up