Selamat Hari lahir Kepada Abah Yang Hebat di Dunia

Tanggal 15 Ogos 2011 merupakan Hari Lahir Abahku.
Abahku sememangnya seorang lelaki yang hebat.
Abah berhijrah dari kampung untuk ke Kuala Lumpur untuk mencari rezeki.
Abah selalu bercerita tentang susah payah abah dan emak semasa penghijrahan mereka.
Abah dan emak bukanlah dari kelauraga yang berada.
Namun sa yang ada sekaranga dalah hasil daripada penat lelah abah menjadi seorang Polis.
Abah sangat komited kepada kerjayanya dan saya tidak mampu menjadi sepertinya.
Tahniah kepada Abah.

Emak dan Abah

Saya merupakan anak yang terakhir dan yang paling rapat dengan Abah.
Sejak kecil sehinggalah saya besar, saya suka mengikuti ke mana sahaja Abah pergi.
Dulu setiap kali menemani Abah ke pasar, abah akan membelikan saya sebuah buku Doraemon.
Dan minat membaca tercetus bermula dari situ.
Sehingga sekarang saya minat membaca hanya dengan bermula daripada membaca sebuah komik iaitu Doraemon.
Semasa sekolah, Abah sentiasa melarang saya untuk keluar bersama kawan walaupun hanya seketika.
Ke mana-mana mesti bersama Abah.
Sekarang saya bersyukur kepada Abah kerana melarang saya untuk keluar semasa itu kerana disebabkan itulah saya jarang berkomunikasi dengan lelaki semasa di bangku sekolah.
Jika Abah ke mana-mana, Abah pasti akan membelikan sesuatu untuk kami 3 beradik.
Saya sangat sayangkan Abah.

Saya bersyukur kerana kedua-dua keluarga saya dan mertua duduk berdekatan.
Tidak sukar untuk ke rumah mereka pada setiap minggu.

"Ya Allah, Engkau panajngkanlah umur kedua ibu bapaku semoga aku dapat membalas segala budi mereka.
Kau maafkanlah semua dosa mereka.
Kau permudahkanlah urusan abah dan emakku"

Selamat Hari Lahir Abah
Adik sentiasa menyayangi Abah.

0 comments:

Post a Comment


up