Pangkor Trip

Alhamdulillah...banyak yang saya belajar di sini. Hari ini saya belajar Programming. memang pening kepala....Respect lah kat programmer di luar sana.
Kemudian belajar membuat laman web. Ada dua cara untuk emmbangunkan laman web. Pertama yang paling sempoi menggunakan Word, kedua menggunakan Internet seperti blogger, Wordpress, Webstart dan lain-lain. Saya tertarik dengan membuat web mengguankan word. Sangat ringkas dan mudah.
Kursus tamat pada jam 5 petang.


Kemudian kami ramai-ramai berjalan ke pantai yang berhampiran dengan tempat penginapan kami. Ramai-ramai naik boat untuk pusing pulau dan snorkling. Boat hanya akan bertolak apabila cukup 15 orang. Satu kepala RM15, tapi boleh dikatakan anda tidak akan rugi membayar RM15.


Mula-mula kami dibawa menyusuri pantai-pantai dan teluk-teluk di sekitar Pangkor.
Antara teluk yang dilalui ialah Turtle Bay yang kononnya dahulu terdapat banyak penyu yang singgah di teluk ini dan terdapat batu yang menyerupai penyu. Kemudian, kami melalui Monkey Bay yang dikatakan pada awal pagi akan terdapat banyak monyet-monyet yang akan bergayut-gayut. Kami juga dibawa menyusuri Coral Bay dan Coral Island.
Seterusnya, kami di tunjukkan bagaimana rupanya SEA CUCUMBER dan CORAL. Siap sentuh-sentuh lagi. hahahhahah...
Seterusnya aktiviti yang paling ditunggu-tunggu iaitu MENYELAM
heheheheh
seronok sangat dapat tengok ikan-ikan kecil berenang dan makan roti kat tangan saya.
Entah ada ker peluang camni lagi?
heheheh...apa-apapun saya gembira berkursus di pangkor!!!

Malam pula kami disajikan dengan STEAMBOAT!!!
Banyak sangat saya makan...lagipun memang lapar.hahahah...
Besok dah nak balik...
Uwarggghhhhh....malaslah pula rasanya nak balik ke sekolah..


baiklah...akhir kata..saya mengucapkan selamat malam kepada semua!!!

0 comments:

Post a Comment


up