Halau

Assalammualaikum wbt,
Hari ini saya telah menghalau seorang pelajar keluar dari kelas saya.
Saya tahu dia merupakan pelajar yang baik, tetapi dia sering tidur di dalam kelas dan saya tidak suka apabila pelajar tidur di dalam kelas kerana ianya suatu tindakan kurang ajar.
Saya tidak mahu dia tertinggal satupun ilmu yang saya cuba sampaikan.
Saya harap dia faham.


Saya tidak mahu mengajar perkara yang sama berulang kali.
Apabila sesi latihan, berbincang bukanlah satu masalah.
Bertanya semasa kelas juga amat digalakkan.
Tetapi bukannya tidur atau bercakap semasa saya mengajar.

Mungkin juga saya cara saya mengajar membosankan.
Anggap sahajalah salah saya.
Kadang-kadangs aya tidak mampu mengawal perasaan. Setiap kali mahu menegur pasti saya akan hampir menitiskan air mata kerana pelajar merupakan salah satu sebab kenapa saya perlu ke sekolah.

"Bagaikan pelangi,
Jadilah pelajar bagaikan pelangi kepadaku
walaupun ianya jarang hadir,
namun, cukup untuk menceriakan hatiku ini"

0 comments:

Post a Comment


up