Minggu PSS: Bersama Ain Maisarah

Dia ialah Ain Maisarah

Assalammualaikum wbt,
Hari ini merupakan hari keempat dalam Minggu Pusat Sumber.
Berdasarkan jadual aktiviti Minggu Pusat Sumber, sepatutnya Ain Maisarah yang merupakan penulis bagi 22 buah buku PTS Publication datang ke SMK Kelana Jaya pada selasa yang lepas. Namun, atas faktor kesihatan, Ain Maisarah datang pada hari ini.
Syukur Alhamdulillah.

15 minit bersama Ain Maisarah

Ain Maisarah sibuk menandatangani buku

Ain Maisarah memulakan Program Jelajah Sekolah dengan memberi 15 minit taklimat berkaitan dengan Kerjaya Penulisan.
Pelajar menunjukkan respon yang positif kepada Ain Maisarah.

Saya yang gembira

Saya, Cikgu Norita dan Ain Maisarah

Kemudian dijalankan sesi temu bual bersama Ain Maisarah bagi dimuatkan ke dalam majalah sekolah.
Sekolah kami merupakan sekolah terakhir bagi Program Jelajah Sekolah Ain Maisarah sebelum bulan Ramadhan tiba.
Beliau akan mengerjakan umrah di bulan Ramadhan dan seterusnya beraya di Mekah.

Sesi temu Bual bersama Ain Maisarah

Tepat pukul 9 pagi, Ain maisarah memberikan Bengkel Kerjaya Penulisan kepada 32 orang pelajar yang berdaftar di Pusat Sumber.
Ain Maisarah banyak memberikan pendedahan kepada pelajar cara bagaimana mahu memulakan sesebuah penulisan novel.
Mendengar taklimatnya terus saya mendapat beberapa idea bagi menulis sebuah novel. (Berangan~~)

Bengkel kerjaya Penulisan

Kad yang ditandatangani oleh Ain Maisarah diberikan kepada setiap peserta bengkel

Kemudian Ain Maisarah ke Kantin Sekolah bagi menandatangani buku-buku novel yang dibeli oleh pelajar.

Pameran Buku

mereka yang gembira

bersama Ain Maisarah merupakan pengalaman yang tidak dapat dilupakan.
Sangat berharap Ain Maisarah dapat datang ke sekolah saya lagi!
Terima kasih Ain Maisarah =)

Dari Ain Maisarah untuk Warga SMK Kelana Jaya

Ramai pelajar yang meminta saya mendapatkan Ain Maisarah dan akhirnya saya berjaya memenuhi impian mereka.
Syukur kepada Allah swt Yang Maha Esa kerana memberi peluang kepada saya untuk menggembirakan mereka.
Saya berdoa supaya mampu menganjurkan banyak lagi aktiviti yang dapat menggembirakan pelajar.

InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment


up